Πρώτα πολιτικά συμπεράσματα

Posted On Δεκέμβριος 14, 2008

Filed under griots, politics

Comments Dropped 19 Σχόλια

1) Το Κ.Κ.Ε. απέδειξε τον αντιδραστικό του χαρακτήρα για άλλη μια φορά. Μέχρι αυτές τις μέρες είχα την ελπίδα πως κάποτε θα άλλαζε. Πλέον όχι.

2) Ο Συνασπισμός πρώτα και μετά ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. απέδειξαν ότι είναι το νέο Πα.Σο.Κ… του 1984 (προ Καλτεζά και αρκετά μετά την αλλαγή). Κόμμα χωρίς όραμα, χωρίς λόγο ύπαρξης. Δεν μιλάω για την αστική τάξη που θέλει την κοινωνική ειρήνη και τη νομιμοποίηση της νίκης της.

3) Όσο δεν μιλάει ο Γ. Α. Π., τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες για πρωθυπουργός έχει. Αλλά είμαι σίγουρος ότι αργά ή γρήγορα θα «την κάνει» και πάλι.

4) ΝΔ, ΛΑΟΣ, Πα.Σο.Κ. και Κ.Κ.Ε. είναι ακροδεξιοί κομματικοί σχηματισμοί. Τα ΜΜΕ είναι ο αφέντης τους.

5) Οι αναρχικοί δεν έχουν πολιτικό σχέδιο, ούτε μεγάλη κοινωνική απεύθυνση ακόμα και τώρα.

6) Όσο ένοιωσα στην αρχή μέρος κάτι ευρύτερου, τόσο νιώθω τώρα μόνος.

7) Βρήκα πάρα πολλούς συντρόφους αυτές τις μέρες. Και νέους και παλιούς ξανά. Και παρατήρησα ότι στην κρύα χώρα υπάρχουν πολλοί. Δεν έρχεται σε αντίφαση με το 6, όσο και να φαίνεται περίεργο.

8 ) Η ταξική συνειδητοποίηση και η ανάδειξη του ταξικού χαρακτήρα της γενιάς μας είναι πλέον αδιαπραγμάτευτα γεγονότα.

9) Η κοινωνία δεν θ’ αλλάξει, γιατί ήδη κάποιοι χτίζουν καριέρες (όχι απαραίτητα πολιτικές) πάνω στο πτώμα του παιδιού.

10) Τόσοι πολίτες απολίτικοι. Μήπως έτσι πρέπει να είναι;

Σχετικό ανέκδοτο: Οικολόγοι Πράσινοι…

11) Τόσοι νέοι άνθρωποι θέλουν ηγέτες. Γιατί; Ποιοι θα αναλάβουν να σταθούν απέναντι στα μάτια μας, σε ευθεία γραμμή;

12) Σκάσε και κολύμπα. Κι εδώ, στη φουρτούνα, στα βαθειά, χωρίς σωσίβιο, χωρίς ακτή στον ορίζοντα.

13) Ας παραμείνουμε άνθρωποι. Θα πρέπει να γίνουμε όμως επιθετικοί στους υπόλοιπους. Γιατί πρέπει να ανασάνουμε.

3766

Advertisements

19 Responses to “Πρώτα πολιτικά συμπεράσματα”

  1. Μαύρο πρόβατο

    Στην Πέτρου Ράλλη, προ ολίγων ημερών, ένας μετανάστης χωρίς όνομα βρέθηκε πεθαμένος κι οχτώ σαπισμένοι στο ξύλο από τα «όργανα» της «τάξης». Εξω από την κεντρική σκηνή των Εξαρχείων. Ουδείς πένθησε. Ουδείς πυροβόλησε. Ουδείς εξεγέρθη απέναντι στην άνομη – έννομη τάξη. Υστερα, ήρθε ο αθώος νεκρός, εξίσου αθώος με τους άλλους τους μελαμψότερους κι άρχισαν οι συμψηφισμοί των αναλύσεων και των λυγμών. Γρατσουνίστηκαν αστικές συνειδήσεις κι από κάτω τρέχουν οι μετρήσεις κι οι δημοσκοπήσεις.

    Ανάμεσα στη φωτιά και την κουκούλα, στην τρεμούλα των μικροαστών και τον πολιτικό παλιμπαιδισμό των ενσωματωμένων προοδευτικών πουροτεκνών, ξεπήδησαν οι αιώνιοι επιτήδειοι. Η χώρα άρχισε να σιγοκαίγεται στην ψησταριά των συμφερόντων, με καρυκεύματα κοινωνικής ανάλυσης αυτοαποκαλούμενων διανοούμενων και κορόνες από περιστασιακές πριμαντόνες του διαφημιζόμενου «δημόσιου» λόγου.

    Το κέντημα το βρίσκεις, μαζί με τη βελόνα και την κλωστή του, στον ξένο Τύπο. Μέσα στα κείμενα και πιο κάτω απ’ τους υστερικούς τίτλους. Είχαν έρθει συνεργεία εδώ και μέρες, πριν απ’ το δολοφονημένο παιδί, ευρωπαϊκών ΜΜΕ, για να καλύψουν τις διευρυμένες ταραχές απ’ άκρου σ’ άκρο της χώρας με αφορμή τους μετανάστες(;). «Αλλού κι αλλιώς το περιμέναμε το σκηνικό», θα πουν με επαγγελματικό ρεαλισμό.

    Η αλήθεια είναι ότι τώρα οι μετανάστες θα πεθαίνουν δέκα δέκα απ’ το ξύλο και την πείνα και δε θα παίρνει μυρουδιά κανείς. Η αλήθεια είναι πως αν βρεις τζαμά θα πληρώσεις τριπλάσια το τζάμι που έσπασε ο αέρας. Προηγούνται, βλέπεις, τα άλλα που έχουν ανάγκη στην αγορά. Η αλήθεια πλησιάζει το σκοπό της τον αρχικό: άλφα στερητικό και λήθη.

    «Αλέξη ζεις εσύ μας οδηγείς», ακούγεται στην τηλεόραση από παιδικές φωνές και στο ερώτημα «πού;» δεν απαντά το πλήθος των μόνων στο σπίτι που με οργισμένο προσωρινώς δέος σταματά να σκέφτεται μπροστά στο τείχος των μπάτσων του νου και του κοινού και του ελιτίστικου. Που χτίζει το αυθαίρετό του πάνω σε κάθε ευκαιρία για να ξαναγράψει την ιστορία στα μέτρα του. Εξω στις εφημερίδες θυμήθηκαν το… Ζάλογγο(!), έφτιαξαν κι ένα «μεσογειακό τόξο τρομοκρατίας». Εδώ η συμμαχία των ευρωπαιο-προθύμων βάφτισε εξέγερση την αυθόρμητη και φυσική έκρηξη των νέων κι άρχισε να πουλάει ιδεολογικό ξίδι γι’ αθάνατο κρασί του ’21…

    Μια δεύτερη γενιά μεταναστών, καμιά τριανταριά ψυχές, μπορεί και ν’ απέκτησαν το λάπτοπ και τα αθλητικά παπούτσια που ποτέ δε θ’ αποκτούσαν. Περισσεύματα από ένα πλιάτσικο που είχε και ντόπιους νταβατζήδες. Αυτοί ίσως πάνε φυλακή.

    Τώρα είναι η ώρα του ράδιο αρβύλα, της χύμα «εγκυκλοπαίδειας» των απωθημένων. Στο διαδίκτυο το αίμα δίνει τόνους βαρύτητας στην αβάσταχτη ελαφρότητα της ασφαλούς διαβίωσης στους ιστοτόπους.

    Στους τόπους δουλειάς δεν έφτασε η απόφαση των 27 για το κάτεργο του 65ωρου, της ενεργού και ανενεργού εργασίας. Τώρα είναι η ώρα να δοκιμαστεί η ευρωαστυνομία, εκεί που η ντόπια «δύναμη τάξης» απέτυχε. Η διεθνής τής Κου-Κλουξ-Κλαν επενδύει στα ομόλογα του απολογητικού υπομνήματος του Κτήνους. Που ταΐστηκε κι εκπαιδεύτηκε και πυροβόλησε με την ψήφο των πενθούντων.

    Τα παιδιά, λένε, θέλουν αγάπη και φροντίδα. Η αγάπη είναι δωρεάν. Η φροντίδα κοστίζει. Γιατί είναι ταξικής διαφοράς τιμολογημένο προϊόν.

    Σ’ αυτήν θ’ αναμετρηθούμε. Θα συγκρουστούμε. Και θα περιφρουρήσουμε και το δρόμο και την ιστορία του.

  2. το βυτίο

    επειδή νομίζω είμαστε και περίπου συνομίληκοι, αυτό που βλέπω είναι το εξής. Σε όλη αυτή την ιστορία αυτοί που έχουν αποτύχει εντελώς, αυτοί που απουσιάζουν είναι αυτή η γενιά των 25 – 35. Αυτοί που θα συζητούσαν για το πολιτικό αίτημα, που θα έκαναν την οργή πολιτική δύναμη, αυτοί που τελικά θα ξεπερνούσαν τις κατεστημένες δομές και τις κομματικές αγκυλώσεις. Τα 15χρονα είναι στο δρόμο και κάνουν ότι προλαβαίνουν, σπαστικά, βίαια, εναντίον όλων. η γενιά των 25 – 35 αρνείται να αναλάβει την παραμικρή ευθύνη και κρύβεται πίσω από μια πιστωτική κάρτα. Είναι (είμαστε) γενιά απολίτικη και αφήνουμε τη βία να έχει το μοναδικό λόγο. ΣΥΡΙΖΑ είναι φοβισμένο, ΚΚ εκτός πραγματικότητας. Οι αναρχικοί αμήχανοι και λογικό είναι που βρέθηκαν όλοι αυτοί οι ανεξέλεγκτοι μπάχαλοι; Τα μέσα είναι ο πραγματικός κατασταλτικός μηχανισμός. Κι όμως υπάρχει ελπίδα.
    Είμαι στο δρόμο μια εβδομάδα και όταν μιλάω στο τηλ με τους γνωστούς μου με ρωτάνε τί γίνεται κάτω. Απελπισία να βλέπεις πρώην συμμαθητές σου πρώτους και δυνατότερους υποστηρικτές ενός κραυγαλέα άθλιου συστήματος.
    Έχουμε Χούντα και αρέσει σε όλους (ελπίζω να μην ακούγομαι υπερβολικός). Γι’ αυτό έχεις δίκιο, ας παραμείνουμε άνθρωποι αλλά πιο επιθετικοί πια.
    Υπάρχει όμως και κάποιος χώρος για αισιοδοξία, για οργάνωση από τα κάτω, για μικρούς πυρήνες που αποδιώχνουν την ιδέα των κομμάτων, των γραμμών, της βίας. Υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν ο καθένας με τον τρόπο του αυτές τις μέρες.
    Κάτι πολύ ουσιαστικό λέει από πάνω το πρόβατο για τους μετανάστες που θα τα πληρώσουν όλα από τις επόμενες εβδομάδες.
    χαιρετώ.

  3. aerosol

    «τόσο νιώθω τώρα μόνος»
    Είναι απελευθερωτική αυτή η σκέψη, περισσότερο απ’όσο φαίνεται. Δεν είναι καθόλου αντίθετη με το (7). Νομίζω πως η συνειδητοποίηση της μοναχικότητας/ατομικότητας της ευθύνης, της οπτικής, της στάσης είναι το μόνο που μπορεί να φτιάξει ενδιαφέρουσες συλλογικότητες ή ομάδες ή παρέες και όχι κοπάδια και πλήθη.

    «αυτοί που απουσιάζουν είναι αυτή η γενιά των 25 – 35»
    Όχι εντελώς. Αλλά σε μεγάλο βαθμό. Κι αυτό φαινόταν εδώ και πολλά χρόνια.

  4. Herr K.

    σύμφωνοι για το πνεύμα του κειμένου
    ad 4: δεν είναι αλήθεια. Δεν είναι καν αλήθεια για τα κόμματα εξουσίας. Το ΜΠ αναφέρει διάφορα : δεν είναι όλες οι διαστάσεις του θέματος, νομίζω, αλλά δεν μπορούν και δεν πρέπει να αγνοηθούν.
    ad 7: σωστό, και το αντίστροφο επίσης: μια κρίση σε κάνει να ξεχωρίζεις την ήρα από το στάρι (νομίζω το ίδιο λέει και το βυτίο)·
    aerosol, πολύ εύστοχα το θέτεις
    ad 13: ναι!

  5. μήτσκος

    Τι είναι αυτά ρε;

    Πρώτα μου ζητάς να μεσολαβήσω στους Πράσινους και μετά τους θάβεις;

    Ου να μου χαθείς.

  6. exiled

    @Μήτσκο, το ότι ήθελα τη μεγαλύτερη δυνατή απεύθυνση στη γερμανική κοινωνία, δεν σημαίνει ότι είμαι κατά οποιονδήποτε τρόπο υποχρεωμένος να στραβοκοιτάζω την προφανή ανυπαρξία των Ο.Π. Δεν είμαι ο μόνος που το έχει διαπιστώσει (δες σχετικά κι εδώ), αλλά και στην κεντρική σελίδα τους. Τις μέρες της μεγαλύτερης κοινωνικής εξέγερσης της Μεταπολίτευσης και κατεβαίνουν μόλις 100 άτομα στον δρόμο, την ίδια στιγμή που εμείς εδώ μαζεύουμε πολλαπλάσιους. Δηλαδή τι να πω, ότι είναι πολιτικό κόμμα με μεγάλη κοινωνική απεύθυνση; Ο Χ καλόπιστος και εξυπηρετικός πολιτικός, δεν κρίνεται με βάση τις προσωπικές σχέσεις. Εμένα μου είναι και «το παιντί» εξαιρετικά συμπαθής ως προσωπικότητα, αλλά δεν θα τον ψήφιζα ποτέ.

  7. exiled

    Τα υπόλοιπα σχόλια θα απαντηθούν μόλις βρεθεί χρόνος.

  8. μήτσκος

    Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος. Όταν μου ζητάς σε προσωπικό επίπεδο να μεσολαβήσω στον φίλο μου Χ για να σε φέρει σε επαφή με τους πράσινους, και όταν ο άνθρωπος γράφει στον ίδιο το Bütikofer για να σε εξυπηρετήσει, έχεις επιλέξει συνειδητά την οδό της προσωπικής εμπλοκής.

    Αν είσαι τόσο ακέραιος και δε μασάς τα λόγια σου, γιατί δεν ήρθες σε απ΄ευθείας επαφή με το κόμμα, να τους κάνεις και την κριτική σου;

    Η θεωρία σου ότι «ο πολιτικός δεν κρίνεται με βάση τις προσωπικές σχέσεις» είναι άσχετη. Το θέμα είναι ότι εσύ κρίνεσαι με βάση τις προσωπικές σου σχέσεις, τις οποίες στην συγκεκριμένη περίπτωση χειρίστηκες τουλάχιστον άκομψα.

    Με μια συγνώμη θα είχε λήξει το θέμα, δυστυχώς τώρα θα τα ακούσεις και από το τηλέφωνο.

    Όσο για την κριτική σου αυτή καθεαυτή, τι να πω; «Αυτοί κατεβάσανε 100 άτομα, εμείς περισσότερα…» «Γιατί γράφουνε αυτό στην ιστοσελίδα και δε γράφουνε και το άλλο;». Ανοησίες, κατινισμοί, μικροπρέπειες. Το επίπεδο του πολιτικού σχολιασμού μου θύμισε τη στήλη αλληλογραφίας του Metal Hammer, μόνο που εκεί τουλάχιστον είχε πλάκα.

  9. exiled

    @ όλους’ διευκρίνηση: Εδώ γράφω ως exiled και όχι ως μέλος της πρωτοβουλίας αλληλεγγύης. Συνεπώς δεν εκφράζω κανέναν άλλον πέραν του εαυτού μου.

    @Μήτσκος: Η οδός που προτείνεις για την αντίδραση, θα ήταν σωστή εάν ήμουν μέλος του κόμματος. Όμως δεν είμαι ούτε στους Πράσινους, ούτε πουθενά. Εκτός αν θεωρείς ότι η επικοινωνία με τα μέλη (έστω και υψηλόβαθμα) του όποιου κόμματος, με καθιστούν αυτόματα υπόχρεο στο κόμμα. Θεωρείς λοιπόν ότι επειδή ο Χ έδειξε καλή πίστη και διάθεση, θα έπρεπε για λόγους καλής διαγωγής να μην κάνω κριτική στο κόμμα του. Διαφωνώ και πράττω αναλόγως.
    Επίσης, δεν γνωρίζω ούτε ένα μέλος των Πρασίνων, για το οποίο θα μπορούσα να γράψω το παραμικρό άσχημο σχόλιο σε προσωπικό επίπεδο. Συνεπώς, την κριτική (?) σου περί «κατινιάς» και άλλων τινών, δεν μπορώ να την κατανοήσω. Μάλλον επειδή κάνεις το λάθος για το οποίο με κατηγορείς. Φέρνεις το θέμα σε προσωπικό επίπεδο, ενώ εγώ το θέτω σε πολιτικό. Η ανυπαρξία λοιπόν των Ο.Π. στην κοινωνία φαίνεται από την ανικανότητά τους να συγκεντρώσουν κόσμο. Πώς να το θέσω διαφορετικά, όταν σε μία πόλη των 4+ εκ. κατοίκων, συγκεντρώνονται 100 άτομα – και μάλιστα κάτω από αυτήν τη χρονική/κοινωνική συγκυρία;

    Αν δεν βρεις πολιτικό τρόπο δικαιολόγησης της θέσης σου και των χαρακτηρισμών που απέδωσες στον γράφοντα, ζητώ επανόρθωση.

    Τα υπόλοιπα σχόλια θα απαντηθούν αύριο. Ειδικά αυτό το Μ.Π., αξίζει περαιτέρω σχολιασμού.

  10. μήτσκος

    Δηλαδή δε βλέπεις καμμιά διαφορά μεταξύ προσωπικής χάρης και επίσημης «υπηρεσιακής» επαφής. Θα το έχω υπόψη μου, αν τύχει να μου ξαναζητήσεις τίποτα ανάλογο στο μέλλον.

    Όσον αφορά τώρα την κριτική σου, αφού επιμένεις και ζητάς και επανόρθωση, είμαι υποχρεωμένος να ξαναδιαβάσω τα γραφόμενά σου και να τα αναλύσω προσεκτικότερα.
    1. Το ποστ:
    «Τόσοι πολίτες απολίτικοι. Μήπως έτσι πρέπει να είναι;
    Σχετικό ανέκδοτο: Οικολόγοι Πράσινοι…»
    Εδώ λοιπόν κατηγορείς τους Πράσινους ότι είναι απολίτικοι και τους αποκαλείς «ανέκδοτο». Δυστυχώς ούτε μισή εξήγηση, ούτε ένα επιχείρημα, ούτε ένα περαιτέρω σχόλιο. Το να αποκαλείς μια τέτοια προσπάθεια «ανέκδοτο», χωρίς να νιώθεις την ανάγκη να πεις τι εννοείς και να εξηγήσεις το πικρόχολο σχόλιο, για μένα είναι κατινιά και μικροπρέπεια.
    2. Τα σχόλια
    Εκ των υστέρω μαθαίνουμε ότι το πρόβλημα με τους Πράσινους δεν είναι ότι είναι «απολίτικοι», είναι ότι δεν έχουν μεγάλη «κοινωνική απεύθυνση». Τι σημαίνει αυτό; Ότι δε μαζεύουν κόσμο! Απορρίπτεις δηλαδή έναν πολιτικό σχηματισμό με μοναδικό επιχείρημα ότι δεν κατεβάζουν κόσμο στις διαδηλώσεις, ή ότι δεν κατέβασαν κόσμο σε μία διαδήλωση για την οποία ενημερώθηκες. Ε, αυτό κατά τη γνώμη μου είναι ανοησία, ειδικά αν πρόκειται για ένα κόμμα με εντυπωσιακή παρουσία και εξέλιξη (με μόλις 4-5 χρόνια ζωής).
    Το ότι η κριτική σου δεν ήταν σοβαρή, το αποδεικνύει και το λινκ που έβαλες για να τη στηρίξεις, όπου απλά κάποιος γκρινιάζει για τη συχνότητα ενημέρωσης της ιστοσελίδας.

    Κριτική για την κριτική δηλαδή. Τη μοιράζουμε απλόχερα και χαριτωμένα, αλλά δε γουστάρουμε να μας την επιστρέφουν…

    Αφού λοιπόν θέλεις και επανόρθωση, ορίστε λοιπόν. Δείξε μου ένα πολιτικό επιχείρημα εναντίον των Πράσινων στο κείμενό σου, για να δω ότι σε αδίκησα.

    (Αυτό επί του πολιτικού θέματος, γιατί επί του προσωπικού δε θα επανέλθω. Θεωρώ ότι ήταν φάουλ, λυπάμαι που δεν το δέχεσαι, τελειώνει).

  11. exiled

    Μήτσκο, θα σου απαντήσω σύντομα και για τελευταία φορά εδώ. Θα τα πούμε και από τηλεφώνου τις επόμενες μέρες, προκειμένου να λυθούν (αν γίνεται) οι όποιες παρεξηγήσεις.
    Τα ανωτέρω αριθμημένα πολιτικά συμπεράσματα είναι αφορισμοί. Οι αφορισμοί δεν είναι αναλύσεις, μολονότι (οφείλουν να) είναι απόσταγμα αναλύσεων. Το αν είναι σοβαροί ή όχι, κατινιές και μικροπρέπειες ή φιλοσοφικά αποστάγματα (sic, ως αντίβαρο στην κριτική), είναι στην κριτική ευχέρεια του καθενός να το καθορίσει. Το ιστολόγιο είναι δημόσιο, από την άποψη ότι ο καθείς/ η καθεμιά μπορεί να το διαβάσει και να (κατα)κρίνει το περιεχόμενο κάθε ανάρτησης.
    Τώρα, στον αφορισμό Νο 10:

    10) Τόσοι πολίτες απολίτικοι. Μήπως έτσι πρέπει να είναι;
    Σχετικό ανέκδοτο: Οικολόγοι Πράσινοι…

    Τις προηγούμενες μέρες, προσπαθούσα να βρω δηλώσεις, ανακοινώσεις απ’ όλα τα κόμματα, τις οργανώσεις και τους συλλογικούς φορείς. Στις μοναδικές περιπτώσεις που εμφανίστηκαν οι Ο.Π. στις αναζητήσεις μου ήταν στις δημοσκοπήσεις. Μπορεί να μην έχουν καθόλου προβολή από τα ΜΜΕ. Λογικό θα είναι να το υποστηρίξει κανείς αυτό. Πόσοι άλλοι δεν έχουν κι όμως καταφέρνουν να βρουν έκφραση από εναλλακτικούς δίαυλους επικοινωνίας και ενημέρωσης. Η λογική και η πολιτική εξήγηση είναι πως είτε ως κόμμα έχει μεγάλες διαφοροποιήσεις εντός του και δεν μπορούνε εύκολα να φτάσουνε σε αποφάσεις αναφορικά με τα μη οικολογικά κοινωνικά ζητήματα, είτε ότι τα λοιπά κοινωνικά ζητήματα περνάνε σε δεύτερη μοίρα, είτε ότι γενικότερα έχουν πρόβλημα στην ενδοεπικοινωνία και στις αποφάσεις τους. Σε κάθε περίπτωση, υπήρξαν άφαντοι τον καιρό της οξύτερης κοινωνικής αναταραχής από την Μεταπολίτευση και έπειτα. Έτσι, μένει ένας κομματικός μηχανισμός χωρίς απεύθυνση και χωρίς αντικείμενο. Συνάντησε τα όριά του. Το είδα, το διαπίστωσα, το έγραψα. Αφοριστικά, ναι. Κατινίστικα, όχι.

    Ζητώ την κατανόηση των υπολοίπων για την καθυστέρηση των απαντήσεων στα σχόλιά τους για λίγες ώρες ακόμα.

  12. μήτσκος

    Διαφωνούμε, αλλά επειδή νομίζω ότι υπερέβαλλα, αποσύρω τους χαρακτηρισμούς: Αντικατέστησε την «κατινιά» με «αδικαιολόγητη φραστική επίθεση», τις «ανοησίες» με «εσφαλμένα επιχειρήματα» και τις «μικροπρέπειες» με «κακοπροαίρετα σχόλια».

    Είμαι άρρωστος αυτές τις μέρες (ίωση με συνάχι και πυρετό), θα μιλήσουμε όταν συνέλθω λίγο.

  13. exiled

    @Μαύρο πρόβατο:

    Στην Πέτρου Ράλλη, προ ολίγων ημερών, ένας μετανάστης χωρίς όνομα βρέθηκε πεθαμένος κι οχτώ σαπισμένοι στο ξύλο από τα «όργανα» της «τάξης». Εξω από την κεντρική σκηνή των Εξαρχείων. Ουδείς πένθησε. Ουδείς πυροβόλησε. Ουδείς εξεγέρθη απέναντι στην άνομη – έννομη τάξη.

    1ο λάθος. Συγκεκριμένα, όχι απλά υπήρξε ενημέρωση και ανακοινώσεις για τον θάνατο του Μοντασέρ Μοχάμεντ Ασράφ, αλλά έγινε και πορεία. Από τους γνωστούς-αγνώστους και κουκουλοφόρους, φυσικά, από τους ίδιους τους μετανάστες και με τη συμμετοχή λίγων αριστεριστών (ΣΕΚ, Δίκτυο και λοιποί). Το γεγονός ότι τα κοινοβουλευτικά κόμματα δεν κινητοποιήθηκαν, δείχνει κάτι. Αλλά υπήρξαν κάποιοι που υπερασπίστηκαν την ανθρωπιά της χώρας. Φυσικά, εκείνη η βάναυση επίθεση με τον έναν νεκρό και τους πολλούς τραυματίες (από 8 μέχρι 17 λένε οι αντικρουόμένες πληροφορίες), δεν θεωρήθηκε ούτε σκανδαλώδης, ούτε τρομοκρατική από το σύνολο του υποκριτικού αστικού τύπου. Η συμμετοχή των μεταναστών στα επισόδεια είναι πολύ μεγάλη και (κατ’ εμέ) απόλυτα δικαιολογημένη.

    Κατά τ’άλλα, το κείμενο της Κανέλλη που παραθέτεις, έχει πολλές σωστές επισημάνσεις, αλλά και κάνα δυο τρομακτικές. Όπως αυτή του τέλους, που μιλάει για διαφύλαξη (με τα γνωστά ΚΝΑΤ; ) του δρόμου και της ιστορίας του. Λες και ο δρόμος έχει έναν λόγο, μία πρακτική και ανήκει σε ένα κόμμα. Το Κόμμα. Αισχρός ισχυρισμός, σε κάθε περίπτωση.
    Δεύτερο απίθανο της κας Κανέλλη, πως δεν είναι εξέγερση, αλλά αυθόρμητη και φυσική έκρηξη των νέων. ΟΚ, αλλά ας μου εξηγήσει κάποιος πόσοι νέοι (μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές) ήταν στην κατάληψη της ΓΣΕΕ, των τόσων Δημαρχείων που συνέβησαν τις τελευταίες μέρες. Στις πόσες μέρες αναταραχών, καψιμάτων, αντάρτικου πόλεως, απεργιών και διαδηλώσεων έχουμε εξέγερση; Ή μόνο η οργανωμένη από το Κόμμα εξέγερση είναι αποδεκτή; Και ως τότε, θα καταδικάζεται η αντικρατική, αντικαπιταλιστική και αντιαστική βία… Ώπα η επανάσταση!

    @ το βυτίο: Δεν απουσιάζει αυτή η γενιά. Οι περισσότεροι γνωστοί μου κατέβηκαν στις διαδηλώσεις. Κάποιοι ήταν και τις τρεις πρώτες μέρες του χαμού, κομμάτι του. Και είναι κάθε άλλο από «γνωστοί-άγνωστοι». Είναι η γενιά των 550 ευρώ (τα 700 που ακούγονται αποτελούν όνειρο για πολλούς). Είναι η γενιά που δουλεύει 10 ώρες την ημέρα, με «σπαστό» ωράριο αγοράς. Αυτοί ήταν οι πρώτοι που θέλαν να δούνε τα μαγαζιά που δουλεύουνε σπασμένα.
    Όσο για τους μετανάστες, αυτοί είναι τα πιο εύκολα θύματα και σε κάθε πόλεμο (ακόμα και σ’ αυτόν, τον ταξικό), ξεκινάς να αποδυναμώνεις τον αντίπαλο από τον αδύναμό του κρίκο.

    @aerosol: Χαίρομαι που συμφωνείς μαζί μου. Αλλά επειδή αναέρεσαι κι εσύ στη γενιά μας (στη γενιά μου), οφείλω να πω πως ήταν αυτή με τις πορείες και τις καταλήψεις των σχολείων για τον νόμο Αρσένη. Ήταν αυτή με τις καταλήψεις των Πανεπιστημίων του 2000/2001. Ήταν αυτή που αποτέλεσε το «εργατικό δυναμικό» της οργάνωσης των αντιπολεμικών συλλαλητηρίων και λοιπών δραστηριοτήτων το 2003. Της αντισυνόδου του 2003. Δεν είμαστε τελείως εκτός ιστορίας. Όχι όλοι μας. Επειδή είμαι 27, ίσως να ανήκω στα χρονικά όρια αυτής της γενιάς. Αλλά και με τους λίγο μεγαύτερους, έχουμε το κοινό της ανάπτυξής μας στα χρόνια της επέλασης της αγοραίας κοινωνίας.

    Herr K: Έχεις πάνω κάτω δίκιο σε όλα όσα γράφεις. Κυρίως σε αυτά που συμφωνείς μαζί μου 😀
    Αλλά και το 4 οφείλω να ομολογήσω ότι είναι ένας αφορισμός που βγήκε μέσα από μεγάλη ένταση και εκνευρισμό για τις αντιδράσεις του κόσμου. Προφανώς και οι σχέσεις των κομμάτων και των ΜΜΕ είναι σχέσεις δυναμικές. Με αμοιβαίες υποχρεώσεις. Όπως επίσης υπάρχουν διαφορές (άλλοτε μεγαλύτερες και άλλοτε μικρότερες) μεταξύ των κομματικών σχηματισμών. Αλλά αυτή η πολεμική στο ελληνικό κίνημα από όλα τα κόμματα, δεν μπορεί να γίνει ανεκτή.

  14. et the tele-spaceman

    Το κείμενο του Ριζοσπάστη για τα γεγονότα στη Γαλλία

  15. 0 Comments

    ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΝΑ ΣΥΝΘΗΜΑ
    ΠΟΥ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ
    ΝΑ ‘ΧΟΥΜΕ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
    ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟΙ

  16. et the tele-spaceman

    1) Το Κ.Κ.Ε. απέδειξε τον αντιδραστικό του χαρακτήρα για άλλη μια φορά. Μέχρι αυτές τις μέρες είχα την ελπίδα πως κάποτε θα άλλαζε. Πλέον όχι.

    > Συμφωνώ στο πρώτο. Δεν έτρεφα αυταπάτη για το δεύτερο. Ελπίζω τις αυταπάτες τους να τις καταλάβει σημαντικό μέρος αγωνιστών που το απαρτίζουν.

    2) Ο Συνασπισμός πρώτα και μετά ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. απέδειξαν ότι είναι το νέο Πα.Σο.Κ… του 1984 (προ Καλτεζά και αρκετά μετά την αλλαγή). Κόμμα χωρίς όραμα, χωρίς λόγο ύπαρξης. Δεν μιλάω για την αστική τάξη που θέλει την κοινωνική ειρήνη και τη νομιμοποίηση της νίκης της.

    >Διαφωνώ.Το ΚΚ μοίαζει με το ΠΑΣΟΚ αρχών 80 με τους διαβόητους »
    «μικρομεσσαίους». Ο Σύρριζα είναι η ταυτότητα του είναι και του δεν είναι. Ένα κόμμα δύο πολιτικές.
    Προσπαθούν να ισορροπήσουν τα αν-ισόρροπα.Για πόσο; Πάντως είναι απτους κερδισμένους

    3) Όσο δεν μιλάει ο Γ. Α. Π., τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες για πρωθυπουργός έχει. Αλλά είμαι σίγουρος ότι αργά ή γρήγορα θα «την κάνει» και πάλι.

    >Σωστός!

    4) ΝΔ, ΛΑΟΣ, Πα.Σο.Κ. και Κ.Κ.Ε. είναι ακροδεξιοί κομματικοί σχηματισμοί. Τα ΜΜΕ είναι ο αφέντης τους.

    >Τα ΜΜΕ είναι απτους χαμένους. Ακολουθούν την τεχνολογία στην προσπάθειά τους να μην χάσουν την «πελατεία» των κομμάτων και το νεανικό περισσότερο μορφωμένο και λιγότερο χειραγωγήσιμο ακροατήριο. Γιαυτό παρά τις πολλές «ακροδεξιές κορώνες» το αντιλαμβάνονται τα συμφέροντά τους,που αρκετά είναι με το μέρος του «νόμου-ταξης» κάνουν «υποχωρήσεις» μπροστά στα video για να μην «καρφωθούν»

    5) Οι αναρχικοί δεν έχουν πολιτικό σχέδιο, ούτε μεγάλη κοινωνική απεύθυνση ακόμα και τώρα.

    > Διαφωνώ. Καταρχήν αποτελούνται από διαφορετικές τάσεις. Είναι απ τους κερδισμένους. Τα συνθήματά τους και τις καταλήψεις τους έχουν μεγάλη κοινωνική απήχηση. Στα συν τους και η ταχύτατη αλληλεγγύη σε όλο τον κόσμο.

    6) Όσο ένοιωσα στην αρχή μέρος κάτι ευρύτερου, τόσο νιώθω τώρα μόνος.
    > Διαφωνώ. Ο κόσμος κάθε ηλικίας, σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου, βγήκε στο πεζοδρόμιο και μοιράζεται κοινές ανησυχίες με όλους μας. Το ελατήριο της τρομο-λαγνείας των πολητικάντηδων – δημοσιογράφων – ΜΜΕδων έσπασε.

    7) Βρήκα πάρα πολλούς συντρόφους αυτές τις μέρες. Και νέους και παλιούς ξανά. Και παρατήρησα ότι στην κρύα χώρα υπάρχουν πολλοί. Δεν έρχεται σε αντίφαση με το 6, όσο και να φαίνεται περίεργο.

    >Συμφωνώ στο ά μέρος

    8 ) Η ταξική συνειδητοποίηση και η ανάδειξη του ταξικού χαρακτήρα της γενιάς μας είναι πλέον αδιαπραγμάτευτα γεγονότα.
    > Όχι ακόμα. Προς τα εκεί είναι πιθανόν να πάει. Οι αντικειμένικές συνθήκες υπάρχουν.

    9) Η κοινωνία δεν θ’ αλλάξει, γιατί ήδη κάποιοι χτίζουν καριέρες (όχι απαραίτητα πολιτικές) πάνω στο πτώμα του παιδιού.

    > Αν το πιστευεις…Στο β ποιος θα κάνει; To μπλοκ κομμάτων που έγραψες προηγουμένως;

    10) Τόσοι πολίτες απολίτικοι. Μήπως έτσι πρέπει να είναι;

    > Συσπειρώνονται μπροστά σε «κοινές απειλές». Ανεργεία, ατυνομοκρατία, φτώχεια, μηδενικές προοπτικές. Και όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο. Ζούμε στο παγκόσμιο χωριό.

    Σχετικό ανέκδοτο: Οικολόγοι Πράσινοι…

    >Αντιλήφθηκαν πολιτικό κενό. Τους «πριμοδοτούν» και οι δημοσκοπήσεις ως αντίβαρο στο Σύρριζα. Το apolitic ταιριάζει στην GreenPeace, χωρίς κατι τέτοιο να είναι ΑΚΟΜΑ μεμπτό.

    11) Τόσοι νέοι άνθρωποι θέλουν ηγέτες. Γιατί; Ποιοι θα αναλάβουν να σταθούν απέναντι στα μάτια μας, σε ευθεία γραμμή;
    12) Σκάσε και κολύμπα. Κι εδώ, στη φουρτούνα, στα βαθειά, χωρίς σωσίβιο, χωρίς ακτή στον ορίζοντα.

    > Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται
    Ο Νέος Κόσμος δεν χρειάζεται τους Δον-Κιχώτες που να κυνηγούν ανεμόμυλους αλλά τους Κολόμβους τους που ξέρους οτι η γή είναι στρογγυλή. Χρειάζονται αποφασισμένοι ανθρώποι για να επανδρώσουν το πλοίο, όσο το δυνατόν ιδεολόγικά αλλά και τεχνικά καταρτισμένοι.
    Αλλιώς..παρατεταμένος μεσσαίωνας.

    13) Ας παραμείνουμε άνθρωποι. Θα πρέπει να γίνουμε όμως επιθετικοί στους υπόλοιπους. Γιατί πρέπει να ανασάνουμε.
    > Το α τό λένε η Διεθνής Αμνηστία και η Green Peace. Το β ανήκει στην απάντηση του 12

    Ευχαριστώ για την φιλόξενεία

  17. et the tele-spaceman

    Exiled θα επιθυμούσα να σβήσεις το άρθρο όπου φαίνεταιτο email.
    Είναι copy paste του άρθρου του Ριζοσπάστη που υπάρχει στο αμέσως από κάτω link.
    Aλλάξω το email

    Thanks in advance
    Happy new year!

  18. fpboy

    Συμφωνώ στα περισσότερα μαζί σου.
    Αυτό που εγώ διαπιστώνω είναι πως όλοι μας, απο τα μίντια, τους δημοσιογράφους αλλά και τους απλούς ανθρώπους
    προσεγγίζουμε το θέμα με παλιούς όρους και συνθήματα.
    Η Ελληνική κοινωνία είναι πια πολύπλευρη με τεράστιες διαφορές σε συνθήκες και απόψεις απο πόλη σε πόλη, απο γειτονιά σε γειτονιά.
    Υπάρχουν πολλές αλήθειες που δεν έχουν ειπωθεί.
    Για να δούμε το αύριο,
    πρέπει να γυρίσουμε και να αναλύσουμε το χθες.
    Τα ξαναλέμε.

  19. MEN 24 - Κ.Κ.Μοίρης » οι άντρες της χρονιάς

    […] άνθρωποι θέλουν ηγέτες. Γιατί ; (το έκλεψα ακέραιο από δω […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s